افزایش قیمت دلار و تاثیر ان بر واردات تجهیزات دندانپزشکی
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

افزایش قیمت دلار و تاثیر ان بر واردات تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی از جمله دسته کالایی هستند که مستقیما با سلامت جامعه در ارتباطند و مشکلات به وجود امده در رابطه با تحریم ها و افزایش قیمت دلار بر روی این دسته از محصولات بسیار تاثیر گذاشته و این مساله ای بسیار خطرناک است. بالا رفتن هزینه های خرید تجهیزات دندانپزشکی مستقیما بر روی قیمت کارهای درمانی تاثیر گذار است و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.در حال حاضر ا بالا بودن هزینه های درمان دندانپزشکی بسیاری از افراد از انجام این دسته از درمانها سرباز می زنند و اهمیتی به سلامت دهان و دندانهای خود نمی دهند.

در سالهای ابتدایی رشد ی سابقه دلار راهکار ارئه ارز دئلتی به این بخش ارائه شد که با گذشت چندین سال از این مساله شاهد ان هستیم که اختصاص ارز دولتی به این بخش چندان کارشا نبوده است و شاهد رشد بی سابقه تجهیزات با افزایش قیمت دلار هستیم. بخش اعظمی از بازار تجهیزات هم برندهای وارداتی تامین میکنند و برندهای داخلی هم که تولید می شود بخشی از قطعات انها وارداتی هستند و این دسته از محصولات هم با افزایش قیمت همراه هستند.

شرکت های وارد کننده تجهیزات دندانپزشکی سعی بر این دارند تا شرایط خرید را برای خریداران تا حد ممکن راحت تر کنند از این رو برای بسیاری از تجهیزات شرایط اقساطی در نظرگرفته اند ولی این روند هم تا یک جایی می تواند راهگشا باشد و با افزایش افسار گسیخته قیمتها تا یک جایی می توان این شرایط را برای خرید فراهم نمود

با افزایش قیمت دلار برای وارد کننده هم مقرون به صرفه نخواهد بود که جنس خود را بفروشد زیرا بعد از فروش ناچار به خرید با قیمت بالاتر خواهد بود از این رئو در این شرایط بسیاری از شرکتها مجبور می شوند تا فروش خود را ببندند و این مساله موجب نارضایتی از طرف خریداران خواهد شد. اینکه تا جا این روال مسموم و نادرست ادامه پیدا خواهد کرد را نمی توان پیشبینی نمود ولی این مساله کاملا مشخص و واضح است که باید سریعا اقداماتی در این راستا انجام شود تا این بحران حل شود.

تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی و تامین انها مساله بسیار مهمی است که باید برای ان راهکارهای اساسی را در نظرگرفت وگرنه با بحران های جدی روبه رو خواهیم بود. در حال حاضر با وضعیت به وجود امده شاهد وارد نشدن برخی از برندهای خوب و پرطرفدار در بازار هستیم و این مساله موجب نارضایتی بسیاری از دندانپزشکان و حتی وارد کنندگان را به وجود اورده است و در حال حاضر با هزینه خرید تجهیزات خارجی در گذشته الان باید برند داخلی خریداری شود و برندهای داخلی هم از نظر کیفیت و کارایی ضعیف تر از برندهای خارجی هستند.

این وضعیت ناسالم اقتصادی برای هیچ یک از افراد مورد قبول نیست و همه از شرایط موجود ناراضی هستند و راهکارهای ارائه شده برای حل این شرایط اصلا راهگشا نبوده و وضعیت بدتر از قبل شده است. امید است تا در اینده شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم و بازارها به ثبات برسند با اینروند قدرت خرید هر روز کمتر و کمتر می رود و شاهد فروپاشی اقتصادی خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: لوازم دندانپزشکی،تجهیزات دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: